Een nieuwe naam, een nieuw logo, en natuurlijk een volledig nieuwe uitstraling. Maar de grootste uitdaging is misschien wel: hoe breng je zes verschillende assortimenten samen in één overzichtelijke webshop? Wij transformeerden zes CompleetShops naar het Bunx zoals we dat nu kennen.
Met deze nieuwe front-end voor de webshop beschikt Bunx weer over de nieuwste technieken in de markt. De nieuwe webshop heeft niet alleen een grafische metamorfose ondergaan, maar ook een complete migratie van 6 webwinkels naar 1. Er is nu geen verschil tussen de verschillende branches, met allemaal een merk: Bunx.
✓ Magento 2 met integratie van het Luma thema;
✓ Naadloze migratie naar 1 webshop (storeview) zonder verlies van data;
✓ Snelle en handige navigatie tools;
✓ Custom made razendsnelle check-out;
✓ Shop in shop ervaring met dynamische content per categorie;
Compleetshops is vanaf 2015 steeds verder uitgebreid met nieuwe webwinkels. Compleetshops is trots op deze familie van webwinkels, maar het is tijd voor het tijdperk van Bunx. De zes webwinkels van….
Voor deze samenwerking nemen wij niet alle eer op ons. Hoewel we volledig verantwoordelijk waren voor de uitvoering, lag het creatieve brein dit keer 114 kilometer verderop, aan de Amsterdamse grachtengordel. In samenwerking met Yellowgrape gingen we actief aan de slag met hun design. “We knippen het design op in componenten en leveren steeds eerst een deel aan de designer. Pas als hij het goedkeurt, sturen we het door naar de klant,” legt Mark Bodde, front-end developer bij Batao, uit.
Deze webshop was een migratie van zes naar één, maar het was essentieel dat de bezoeker de juiste, relevante content te zien krijgt. “Niemand zit te wachten op nieuws of producten voor je vijver terwijl je voor je spa aan het shoppen bent,” zegt Mark. “Het is dus belangrijk dat zodra een bezoeker een specifieke categorie kiest, de webshop zich aanpast en relevante informatie en producten toont, afgestemd op zijn zoekcriteria.”