3
Een nieuwe Rolls-Royce voor Shuya van 123hair.nl

Gloenieuwe Magento 2 webshop met integratie uit Prestashop

De familie Malik runt al jaren een winkel met haar- en lichaamsverzorgingsproducten. Shuya Malik, de zoon van het gezin, vertelt vol trots dat zijn vader al 30 jaar in de branche werkt en dat hijzelf meewerkt in de winkel. Ook zijn moeder, zusje en vrouw komen bijspringen als dat nodig is.

Gratis check aanvragen!

"Batao sprong eruit. Het viel op dat ze er behoorlijk wat voorwerk in hadden gestoken."

Sinds 2016 hebben ze een webshop en die is volgens Shuya ‘booming’ geworden tijdens de coronapandemie. Doordat de zaken online goed liepen, zelfs beter dan de winkel, besloot Shuya om de webshop te verbeteren. Hij wilde een ander CMS-systeem die beter zou aansluiten op zijn wensen en op de vraag naar producten op zijn site. Shuya hierover: ,,In het CMS-systeem (Prestashop) wat we hadden, sluipen er steeds foutjes en bugs in. Daar wilde ik vanaf. Mijn wens was om mijn website en daarmee mijn webshop over te zetten naar Magento. De Rolls Royce onder de CMS-systemen. Hierdoor komt de site er beter uit te zien en kunnen we de conversie makkelijker verhogen. Maar, Magento is niet zomaar een systeem, je moet er echt verstand van hebben.”

Na wat vooronderzoek te hebben gedaan, kwam Shuya uiteindelijk uit bij Batao. ,,Ik ben het gesprek aangegaan met meerdere aanbieders die webshops bouwen, maar Batao sprong eruit. Het viel op dat ze er behoorlijk wat voorwerk in hadden gestoken. Bij veel bedrijven krijg je een formulier waar je je wensen op kunt schrijven en daar wordt dan op gereageerd. Bij Batao geven ze je écht aandacht. Ze gaan niet alleen in op je vraag, maar komen ook met een analyse van de website die je al hebt en met tips om bepaalde zaken anders in te steken. Ook viel op dat ze zelf óók een webshop hebben, dat wekte bij mij meteen het vertrouwen dat ze wisten waar ze het over hadden en dat ze ook wisten met welke moeilijkheden ondernemers wel eens komen te zitten.”

"Als er iets niet helemaal lukte of als er ergens nog een foutje inzat, werd dat meteen opgepakt."

Volgende week wordt de nieuwe website van 123Hair.nl opgeleverd en Shuya is erg tevreden over hoe het proces is gegaan. ,,Ik had een aantal wensen en daarbij heb ik ook geluisterd naar wat er door de verschillende mensen van Batao is gezegd. Ik heb gedaan wat hen goed leek en wat voor mij goed voelde. Als er iets niet helemaal lukte of als er ergens nog een foutje inzat, werd dat meteen opgepakt.” Shuya noemt een klein voorbeeld van een knop waarmee je je kunt inschrijven voor een nieuwsbrief die er in het grafisch design wel instond, maar op de acceptatie versie van de site niet. ,,Dat wordt dan gewoon opgelost door mij dat cadeau te doen. Het is iets kleins, maar dat voelde heel prettig. De flexibiliteit en het meedenken in oplossingen was erg fijn.”

Shuya is ook te spreken over de communicatie over de webshop. ,,Ik moest wel wennen aan het communicatiesysteem wat ze bij Batao hebben, persoonlijk bel ik liever. Maar ik snap dat zo’n online vorm voor hen fijner werkt.” Via dit communicatiesysteem kon hij niet alleen vragen stellen, maar kon hij Batao ook op de hoogte houden van wat de vier andere bedrijven waar hij Software voor zijn webshop bij had gekocht verwachtten aan informatie. Al met al kijkt Shuya uit naar de lancering van zijn site. Hij kijkt ook uit naar de verdere samenwerking met Batao, aangezien Batao investeert in bedrijven die willen blijven groeien.

"We blijven graag betrokken bij de bedrijven waar we een proces mee aangaan"

Ook Batao is tevreden met de samenwerking. ,,Shuya is een fijne ondernemer om mee samen te werken. Het is prettig als een klant zich wil laten informeren. Shuya nam onze tips en expertise ter harte, en dat voelde voor ons fijn. Daarnaast vonden we de communicatie met hem zeer prettig, vooral omdat er voor de webshop nog vier andere bedrijven in het spel waren.”

Batao kijkt uit naar het verdere proces met 123Hair.nl en helpt graag met de ontwikkeling van de webshop en daarmee de inkomsten van Shuya en zijn familie. ,,We blijven graag betrokken bij de bedrijven waar we een proces mee aangaan. Voor ons stopt het niet bij de oplevering, daar begint het pas.”

Gebruikte technieken: