Of je nu een nieuwe webshop wilt bouwen, een module nodig hebt, onderhoud aanvraagt of een kleine wijziging wilt doorvoeren, wij werken met ons projecttraceringssysteem JIRA van Atlassian. Blijf altijd met één klik op de hoogte van je lopende werkzaamheden en de bijbehorende kosten. Wij zetten in op transparantie en duidelijke communicatie met ons systeem.
Nooit meer lange kleurentabellen in je e-mail of bulletpoints met ‘Mijn antwoorden in het blauw’. Een aantal jaar geleden sloten wij dit hoofdstuk voorgoed en begonnen met het werken met JIRA, de issue- en projecttraceringssoftware van Atlassian. Dit is geen simpel ticketsysteem; we werken actief samen op het projectbord om een goede stroomlijning van je software te waarborgen.
Aan de hand van onze projectmanagers leren we je gemakkelijk omgaan met het systeem en geven we je controle over je project.
Voordat we aan een opdracht beginnen, omschrijven we deze eerst nauwkeurig in de ‘Backlog’. Hebben we de opdracht goed begrepen en alle wensen opgenomen in de omschrijving? Dan gaan onze ontwikkelaars aan de slag met een indicatie van de benodigde tijd en kosten, waarna we wachten op jouw akkoord. Pas na dit akkoord, dat je kunt geven binnen JIRA, starten we definitief met de uitvoering.
In de backlog bepalen we vooraf alle opdrachten. We werken gericht aan jouw wensen, of dit nu per maand in een sprint is of op aanvraag. De scrum-methodiek is ons niet onbekend, waardoor we flexibel en efficiënt kunnen schakelen.
Zodra we je akkoord hebben ontvangen, verplaatsen we de opdracht naar ‘Ready for Development’. Dit is het moment waarop de ontwikkelaar kan beginnen. Wanneer de ontwikkelaar aan de opdracht begint, krijg je een melding dat de opdracht ‘In Development’ is gegaan, zodat je altijd op de hoogte blijft van de voortgang.
Nadat de ontwikkelaar klaar is met de opdracht, biedt hij deze ter ‘Review & Merge’ aan zijn collega’s aan. Zij voeren een kwaliteitscontrole uit op het opgeleverde werk. Voldoet het werk aan de coding standards of zijn er aanpassingen nodig? Pas na deze stap is het tijd om te testen.
Nog voordat de opdracht ter beoordeling wordt aangeboden, is eerst onze ‘Q&A’ aan de beurt. Om te voorkomen dat we onvolledig of onvoldoende getest werk aanbieden, leest, begrijpt en test de Q&A de opdracht. Pas wanneer de Q&A bevestigt dat de opdracht volgens de omschrijving werkt, wordt deze ter controle aangeboden.
Wanneer we bij ‘Acceptatie’ zijn aangekomen, is het jouw taak om de opdracht te testen. De opdracht is kwalitatief en volgens de omschrijving getest, maar komt deze ook overeen met je initiële verwachtingen? Op een afgeschermde omgeving kun je rustig testen. Pas wanneer jij tevreden bent, gaan we door naar de live webshop. Vind je toch nog iets? Dan gaan we terug naar ‘Feedback’ en doorlopen we opnieuw het test- en acceptatieproces op basis van jouw feedback.
Pas na jouw akkoord en wanneer je de opdracht naar ‘Ready for Release’ hebt gezet, zullen we de opdracht doorzetten naar de live webshop. We prikken hiervoor een geschikt moment en updaten de webshop. Zodra de opdracht zichtbaar is voor de online wereld, wordt deze verplaatst naar ‘Live Production’.
Na 7 dagen wordt de opdracht automatisch doorgezet naar ‘Done’ en gearchiveerd. Heeft een oplettende klant toch nog iets gezien? Dan gaan we terug naar ‘Feedback’. Is de opdracht niet naar verwachting? Met ons slimme deploymentsysteem kunnen we binnen 5 minuten een versie terugzetten.